Jaa! Gisteren was het eindelijk zover; wij gingen naar de Angry Birds film! Volgens mij zijn de voorstukjes al een jaar te zien en de kinderen bleven maar zeggen dat ze graag naar die film wilden. Leo en ik waren ook wel benieuwd; lees je mee?

Het verhaal

Angy Birds de film gaat over Red, een rode opvliegende vogel die het allemaal maar niet mee zit. Daarom wordt hij naar anger management gestuurd, samen met de gele Tuck, omdat hij nogal hyper en snel is en de zwart Bomb, omdat hij nogal eens zomaar ontploft. Op een dag komen er ineens groene varkentjes op het eiland, die heel erg hun best doen om het de vogels naar hun zin te maken. Red vind dit maar verdacht, maar niemand wil naar hem luisteren. Daarom besluiten hij, Tuck en Bomb op zoek te gaan naar Mighty Eagle, om zijn hulp te vragen. Uiteindelijk blijkt waarom de varkens op het eiland zijn; ze stelen alle eieren! Maar dit laten Red, Tuck, Bomb en de andere vogels natuurlijk niet zomaar gebeuren!

Het spelletje

Om eerlijk te zijn ben ik nooit een heel grote fan van het spelletje geweest; de kinderen vinden het wel leuk om te spelen. Zij herkenden dus gelijk wat vogels, zoals Bomb en de drie kleine blauwe vogeltjes. Blijkbaar hebben alle vogels een soort specialiteit; dat wist ik dus ook niet. Ik vind het bijzonder knap hoe ze een leuk verhaal van dit spelletje hebben gemaakt! Verder zijn de vogels in de film ook nog eens heel schattig; vooral de kleine vogeltjes!

Wat wij er van vonden

Laten we duidelijk zijn; het is een hele grappige film! Halverwege vind ik hem wat langdradig, maar als de eieren gestolen worden wordt hij weer lekker spannend en leuk!

AlecĀ (6,5)

Alec vond de film heerlijk en dan vooral het stukje waar Chuck en Bomb met het water spelen, waarna Mighty Eagle in hetzelfde water plast (is ook in veel voorstukjes te zien). Dat Chuck daarna zijn tong met een steen schoonmaakt; hij kan er geen genoeg van krijgen; echt zijn favoriete stukje! Ook Alec vond het laatste gedeelte verder het leukst; dan zit er het meeste actie in.

Ryan (4,5)

Ryan is de grootste Angry Birds fan in ons huis; hij wilde zo graag! Het is ook echt zijn humor; hij ligt in een deuk als Red uit zijn dak gaat of als Bomb ontploft. Hij vond de film niet te lang duren en hij vond hem ook zeker niet te eng. En er zaten eigenlijk ook helemaal geen enge stukjes in, heerlijk genieten dus met het hele gezin!

Winactie; dinsdag 16 mei komt onze Angry Birds winactie online; hou ons in de gaten!