Spaaracties, we hadden het er pas al over. Het is vast heel goed voor kinderen en zo, en eerlijk is eerlijk, soms zou ik graag mee sparen. Maar dat vind het kind in mij dan leuk, want voor volwassenen is het een ramp! Laat ik even vertellen waarom!

Verplicht boodschappen doen

De huidige actie waar de jongens aan meedoen is de actie van AH, de plaatjes van Freek. Nu bestel ik de meeste boodschappen via AH Online, dus op zich vind ik dat prima. Minder fijn vind ik dat mijn kinderen mij ook ‘verplichten’ om alle boodschappen te doen bij de plaatselijke Albert Heijn. Want soms, ja echt, heb ik het gewoon een beetje druk en haal ik mijn snelle boodschappen bij de supermarkt die het meest dichtbij is. En dat is niet altijd de AH. Maar nee, ik kan niet zonder plaatjes thuiskomen, dus moeders rijdt wel weer een stukje om…

Weer alleen dubbelen

Het is ook altijd hetzelfde met die acties; op de een of andere manier hebben ze altijd heeeel veel dubbelen! Goed voor het ruilen natuurlijk, maar het is weer oorlog in huis als de oudste wel een paar ‘goede plaatjes’ krijgt en de jongste alleen maar dubbelen in zijn nieuwe stapeltje heeft. Ik probeer ze het zoveel mogelijk zelf uit te laten vechten, maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Alsnog in de rij

Als ik in de lokale AH ben, dan maak ik natuurlijk gebruik van de zelfscan. Ideaal, uitvinding van het jaar! Groot voordeel vind ik dat je ook precies ziet hoeveel geld het kost; als je op de €9,50 uitkomt, kun je dus rustig nog een extra product uitkiezen zodat je aan de €10,– komt. Kudos! MAAR… de plaatjes moet je vervolgens alsnog bij de kassa halen, bij de zelfscan hulp kassa (of hoe noemen ze dat?!). Met als gevolg dat je alsnog in de rij staat…. pffff…..

Dan maar geen plaatjes?

Vandaag maakten ze het nog bonter; ik stond er met mijn volle kar, betaald en al. Dus ik naar de kassa, maar daar stond geen medewerker van de AH. Dus ik ga er netjes staan, dan wacht ik wel even. Maar dan even duurde steeds langer, dus ik keek of ik misschien een belletje of iets dergelijks over het hoofd had gezien. Dan kon ik ze in ieder geval laten weten dat er iemand stond te wachten. Maar helaas. Zonder plaatjes naar huis gaan is natuurlijk geen optie, dus ik liep nog even rond om te kijken of ik een medewerker zag. Nope, niemand te zien. Dat kan toch niet?! Dus ik naar de service kassa om daar mijn probleem aan te geven. Want nogmaals, geen plaatjes; groot probleem 😉
Ik gaf aan dat ze misschien een bel neer konden zetten ofzo, maar ze gaf aan dat er soms gewoon niemand staat. Oh?? Op zich prima hoor, want dit meisje kon mij ook mijn plaatjes geven, maar zet er dan even een bordje neer! Met ‘gesloten; voor vragen ga naar de service balie’. Want serieus; dat had mij 10 minuten wachten en ergernis gescheeld!

Nog niet compleet

Vanmiddag konden de heren weer verder met hun boek; en zelf kijk ik lekker mee. Ze vinden het machtig interessant en laten we eerlijk zijn; het is een stuk meer leerzaam dan de Emoji’s!

P.S. Ik wilde mijn ervaring/ tip bij bij de betreffende AH neerleggen, maar blijkbaar kun je ze niet mailen. Ok…. ?? Daarom maar even een blogje; meneer/ mevrouw de manager; hopelijk hebben jullie iets aan de tip!